We will kill you

1اُم: توهین به پیامبر اسلام(ص) و ائمه بزرگوار شیعه(ع)، توهین به عقاید هر کسی نیست. توهین به هر شخصی هم نیست. این یعنی این دفاعی که بعضی ژست روشن فکری می گیرند و منت به سر ما می گذارند و می گویند که حالا بیایید به عقاید هم احترام بگذاریم؛ بدترین و ضعیف ترین نوع دفاع است! اگر این جور باشد بلاتشبیه باید بگوییم به گاو هم نباید توهین کرد، بالاخره عقیده هندوهاست دیگر! امام فقط عقیده ما نیست، جان ماست... و نفسی لک الوقاءُ و الحماء... امام پدر ماست... بأبی انت... امام مادر ماست... و أمی ...1
2یُّم:
همان زمان که امام روح الله(ره) فتوای اعدام سلمان رشدی را صادر فرمودند،
برخی شبهه کردند که از کجا می گویید او مسلمان بوده است!؟ پدر و مادر خیلی
مشخصی هم ندارد که بگویید از پدر و مادر مسلمان متولد شده است. حکم ارتداد
برای مسلمان است. پاسخ این بود که او به این علت مهدور الدّم اعلام شده است
که سبُّ النّبی کرده است. نه به این خاطر که مرتد شده است. البته در مورد
این شخص، وی کاملاً روشن و واضح در مصاحبه ای که همین چند روز پیش با بی بی
سی فارسی داشت اعلام کرد پدر و مادری مذهبی داشته است. پس نیاز به رجوع به
فتوای سبُّ النبی هم نیست گرچه علمای اعلام و فضلای کرام حتماً همه می
دانند که طبق ماده 513 قانون مجازات اسلامی: «هرکس به مقدسات اسلام و یا هر
یک از انبیاءِ عظام یا ائمه طاهرین(ع) یا حضرت صدیقه طاهره(س) اهانت نماید
اگر مشمول حکم سابُّ النّبی باشد اعدام می شود.»
3یُّم: شاید یکی
از علل سخت گیری اسلام در برابر توهین به مقدسات، جلوگیری از شکستن قُبح
این حرکت باشد. مسیحیان نیز که تا حدود 100، 150 سال پیش به توهین های علیه
مسیح(ع) کوبنده پاسخ می دادند. از زمانی که آمدند روشن فکر بازی دربیاورند
و برخورد سنگینی با توهین ها نکنند به روزی افتادند که اکنون کم تر فیلم و
سریالی می توان در میان تولیدات سینمای غرب و به ویژه آمریکا یافت که
اهانتی خُرد یا کلان به مسیح(ع) و مسیحیت در آن نباشد. آخرین نمونه های پر
سر و صدای آن هم مصائب مسیح و یا حتا داوینچی کُد بودند.
4اُم: به
نظر می رسد اکثریت جماعت نخبه گان اجتماع سرِ آن ندارند تا جوابی به این
حرکت بدهند. این عدم حرکت 3 علت عمده می تواند داشته باشد؛ 1ول آن که ماجرا
را نشنیده اند. 2وم آن که شنیده اند، اما آن قدر خواننده و کار را برجسته
تلقی نمی کنند که خود را خرج محکوم کردن آن کنند و یا شِقِّ 3وم آن که می
دانند ماجرا چیست ولی می خواهند با درنیاوردن صدای آن به گمان خودشان شر را
بخوابانند. 1ولی ها که خب تکلیف شان مشخص است. اما در مورد 2ومی ها و 3ومی
ها باید باز هم حرکت امام خمینی(ره) را در صدور فتوای اعدام سلمان رشدی
یادآور شد. البته قبول دارم کار وی بازتاب جهانی بیش تری داشت و کار اخیر
یک کارِ چیپ است که حتا به درد مصرف داخل هم نمی خورد. اما این گونه فقط می
توان تا حدی سطح محکوم کردن را پایین آورد. اما هنوز هم تکلیف نخبه گان
سیاست باز مشخص نیست! (به قول عزیزی ما آخرش هم نفهمیدیم سیاست این ها عین
دیانت ماست یا عین دیانت خودشان...) و در این میان دَم علیرضای قزوه گرم که
هنوز دو روز از ماجرا نگذشته کام مان را با شعری در باب این واقعه شیرین
کرد.
5اُم: لجن پراکنی علیه مقدسات شیعه مدت هاست که در شبکه های
اجتماعی رواج پیدا کرده است. و تا کنون نیز اقدام آن چنانی ای توسط بدنه
مذهبی حاضر در این شبکه ها انجام نشده است. اما این حرمت شکنی وقیحانه اخیر
موجب شد موج خوبی توسط وب لاگ نویسان و وب گردان مذهبی در دفاع از کیان
اعتقادی شیعه انجام شود. به طور مثال صفحات زیادی که در فیس بوک در همین
راستا شکل گرفته است. اما به نظر می رسد این حرکت مقطعی کفایت نخواهد کرد.
باید ترتیبی اتخاذ شود تا سطح معرفت و آگاهی مان را نیز نسبت به ائمه
معصومین بالاتر بریم. خود ما تا چه حد با پیام بر(ص)، اهل بیت ایشان،
امامان و پیشوایان دینی آشنا هستیم!؟ آیا باید به جای آن که تبلیغ شریعت
مان را بکنیم منتظر بمانیم تا کسی توهین کند و آن وقت رگِ گردنی بشویم!؟
6اُم:
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله) در پاسخ به استفتایی در
مورد توهین کنندگان به ائمه هدی به ویژه امام هادی(ع)، توهین کنندگان را
مرتد اعلام کرده اند. بی بی سی فارسی هم دل خوش کرده است که این فتوا مال
20 روز پیش است و در مورد شخص خاصی صادر نشده است. اما خودشان هم می دانند
اهانت آگاهانه (طبق مصاحبه شخص خواننده با بی بی سی فارسی) به امام هادی(ع)
در این آهنگ به راحتی مصداق این فتوا شناخته می شود و ناگفته پیداست که
ارتداد هم حکم اعدام دارد.
7اُم: دل ام نمی آید متن را بدون یاد
کردن از جنبش سبز به پایان ببرم. خواننده در همین آهنگ توهین آمیز هم سراغی
از سران جنبش سبز گرفته است. البته همان گونه که بخش زیادی از دوستان می
دانند، وی اصالتاً بخش زیادی از شهرت خویش را مدیون جنبش سبز و آهنگ هایی
است که برای این جنبش خوانده است؛ اول از همه آهنگ چیز و پس از آن ترانه
هایی برای ندا و ترانه موسوی و ... . این ثمره جنبشی است که سر و ته نداشته
باشد. جنبشی که همان ابتدا مرز های خود را مشخص نکند به همین حال و روز هم
خواهد افتاد که هواخواهان اش در خلال یک آهنگ سراسر توهین آمیز به
اعتقادات مردم از سران جنبش سراغ بگیرند. آقایان «هدف مشترک» تحویل بگیرید!
به هیچ وجه نمی خواهم بگویم این آهنگ مورد حمایت یا حتا تأیید سران یا حتا
بخش زیادی از هواخواهان جنبش سبز قرار دارد. بل منظورم این است که «هدف
مشترک» ثمره اش می شود هم سنگری با حرام زادگانی مانندِ ...
8اُم:
می گویند زیادی بزرگ ش کرده ایم، می گویند الکی اهمیت داده ایم، می گویند
این قدرها هم دیگر جوّ ندهید، طوری نشده که! باشد! من می گویم، شما داوری
کنید؛ من می گویم گنبد سلطان طوس(ع) را به مستهجن ترین شکل ممکن به تمسخر
گرفته اند، شما داوری کنید! من می گویم نام امام بزرگ وار شیعیان امام علی
النقی(ع) را به لجن ترین و کثیف ترین واژه های ممکن قسم می دهند، شما
داوری کنید! من می گویم عزیز دل زهرا، مهدی فاطمه(عج) را خواب می انگارند و
او را ناتوان فریاد می زنند، شما داوری کنید! من می گویم شیعه اگر شیعه
باشد خون هم اگر گریه کند کم است بر این داغ سنگین، شما داوری کنید! من می
گویم امام ناموس شیعه است، توهین کننده به او نباید خواب راحت داشته باشد،
شما داوری کنید! من می گویم ما می کشیمت «شاهین نجفی»، شما می خواهید باور
کنید، می خواهید باور نکنید!
آخر: ختم کلام؛ با آل علی هر که در افتاد ور افتاد... یا علی مدد!
1
-ملانقطی ها، ایراد نگیرند که بأبی انت و أمی یعنی «جان پدرومادرم به
فدایت»، دوست دارم این گونه تفسیر کنم که پدر و مادرم به فدای کسی که هم
برایم پدر باشد و هم مادر.
منبع: فردا از آن ماست